Premi Musa, d’exposicions temporals

Ens plau informar-vos que el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona ha estat guardonat amb el Premi Musa, d’exposicions temporals sobre el món antic per l’exposició PARADISUS. Jardins i plantes medicinals de Tàrraco a Orléans, dins la XX edició dels Premis Auriga, concedits per la revista Auriga, l’única publicació en català dedicada a la divulgació de la tradició clàssica a Catalunya.

Aquest premi ha estat concedit, ex aequo, amb l’exposició “Vil·la romana de Torre Llauder. De res rustica Iluronensium”, del Museu de Mataró.

PARADISUS. Jardins i plantes medicinals de Tàrraco a Orléans ha estat una de les realitzacions portades a terme dins del projecte “Comenius Regio Tarragona-Orléans 2010-2012. Biodiversitat: Jardins romans i Jardins del Loira”, coordinat pels ajuntaments d’ambdues ciutats.

Inaugurada el 30 de març de 2012, l’exposició s’ha clausurat el passat 26 d’agost al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, període en el qual ha rebut 43.526 visitants.

Més informació: MNAT

Publicat dins de General | Envia un comentari

Exposició

Publicat dins de General | Envia un comentari

Jardins du Loire d’Orleans i el Jardí Romà de Tarragona

El programa que volen promoure és el desenvolupament de les potencialitats educatives dels Jardins du Loire d’Orleans i el Jardí Romà de Tarragona, com a recursos educatius de les dues ciutats. Entre d’altres àmbits s’estudiarà les varietats de plantes aromàtiques i medicinals, que són pròpies de cadascun dels territoris.

El projecte educatiu tindrà una durada de dos anys i hi participaran les dues ciutats, i els escolars dels dos centres educatius implicats, treballant el tema de la biodiversitat en els jardins urbans. S’utilitzarà una plataforma moodle com espai telemàtic de comunicació i per a l’elaboració compartida dels treballs i, posteriorment, es publicaran en un blog on es podrà consultar la unitat didàctica que resulti. A més, es realitzarà una exposició en cada ciutat.

Per part de Tarragona participen: l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, l’Escola de Pràctiques, l’Institut de Ciències de l’Educació i el Museu d’Història de Tarragona.

La delegació d’Orleans i el grup de treball de Tarragona s’han reunit amb els regidors d’Ensenyament i Relacions, Joan Sanahujes i Manuel López Pasca, per intercanviar informació i experiències en els àmbits respectius.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Jardins du Loire d’Orleans i el Jardí Romà de Tarragona