Accions desenvolupades

A Tarragona el conjunt del projecte s’ha concretat en les següents activitats:

• Elaboració de la Unitat didàctica, que contempla el desenvolupament de competències pròpies de l’àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural expressat en el currículum d’Educació Primària estretament vinculades al bloc de competències específiques centrades en conviure i habitar el món (Escola de Pràctiques i Institut de Ciències de l’Educació de la URV)
  • Desenvolupament i experimentació de la Unitat amb tots els grups dels diferents nivells educatius de l’Escola de Pràctiques, des d’Educació Infantil (P-3) a 6è d’Educació Primària
  • Disseny i construcció d’un jardí romà a l’Escola de Pràctiques (Ajuntament de Tarragona)
  • Elaboració del projecte i dels continguts de l’exposicióParadisus. Jardins i plantes medicinals de Tàrraco a Orléans”, (Museum d’Orléans i Museu Nacional Arqueològic de Tarragona)
  • Realització del taller “Us portem a l’hortus!”, el qual, amb caràcter permanent i adreçat al conjunt de la societat, s’oferirà a la Vil·la romana dels Munts (Altafulla) (Escola de Pràctiques, ICE, IMET i MNAT) . Aquest tallers es presenta,  com a novetat dins del programa d’activitats i serveis que ofereix el MNAT per aquest any , fruit d’un projecte de col·laboració que es posarà en marxa coincidint amb la presentació a Tarragona de l’exposició Paradisus. Una activitat que constitueix una primera concreció de les propostes contemplades en el Pla director de la Vil·la romana dels Munts sobre sobre el coneixement i la reconstrucció de l’entorn natural de la mateixa.
  • Construcció d’un hortus experimental a la Vil·la romana dels Munts (MNAT amb la col·laboració de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA – Centre Mas de Bover, Constantí), dins de les propostes contemplades en el Pla director de la Vil·la romana dels Munts sobre el coneixement i la reconstrucció de l’entorn natural de la mateixa.