PROYECTOS EN PROCESO

* Proyecto: EDU-FAM. Mejora del sistema educativo través de la formación de familiares de grupos vulnerables
Entidad financiadora: Plan Nacional I+D+I
Duración: 2014-2015 (dos años)
Investigador Principal: Dr. Aitor Gómez

* Proyecto: EDUROM: Promoting the access of Roma to LLP, VET and employment through family in Primary schools.
Entidad financiadora: European Commission
Duración: 2013-2015
Investigadora principal: Dra. Carme Garcia Yeste

* El Grupo Participa en la Investigación: Actualización docente diseñando actividades de aprendizaje con TIC (ADATIC), dentro del programa  “d’ajuts per al finançament de projectes per a la creació o millora dels cursos en línia oberts massius oferts per les universitats catalanes i els centres de recerca (MOOC 2014)”

* Marie Curie (2014-2017)
Aitor Gómez, miembro del grupo FORTE&MIDES de la URV ha conseguido una ayuda dentro del programa Marie Curie. Se trata de hacer intercambios entre los países participantes e investigar sobre comunidades de aprendizaje. Los implicados son Stanford University (USA), University of Queensland (Australia), University of Auckland (Nueva Zelanda), Universidad Federal de Sao Carlos (Brasil), Kozep Europai Egyetem (Hungría), Drom Kotar Mestipen (entidad sin ánimo de lucro en Barcelona). Esto implica que nuestro grupo viajará a esos lugares y ellos a Barcelona (por Drom Kotar) y la URV de Tarragona.

El título del proyecto es: Overcoming Inequalities in Schools and Learning Communities: Innovative Eduation for a New Century (SALEACOM).
Su abstract:

Overcoming Inequalities in Schools and Learning Communities: Innovative Education for a New Century (SALEACOM here after) proposes the collaboration between 7 research groups (Australia, Brazil, New Zealand, Hungary, South Africa, Spain, USA) and 1 non academic institution (Drom Kotar Mestipen) with a global scope to address educational and social exclusion in schools and learning communities. SALEACOM seeks to create an International Research Network that has the following aims: (i) to increase worldwide cooperation in the study of successful actions with children and youth systematically underserved; (ii) to provide high-quality training programs for teachers and educational researchers aiming at overcoming inequalities; (iii) to develop interdisciplinary solutions for and with learners most heavily affected by inequalities, including access and quality of higher education; (iv) to design strengths-based methodologies for international comparative research to further the impact of research on the lives of students who have been historically excluded (v) to create a global program of successful educational actions to be implemented across educational systems. To promote coherent and effective cooperation among the research team, it accounts for the inclusion of researchers across disciplines, stages in their careers and cultures, committed to conducting strengths-based international research to further impact the lives of students who have been traditionally unsuccessful in educational contexts. To maximise the research outcomes of this proposal, researcher exchanges are based on partners’ complementarities in skills, methodological expertise and knowledge of several excluded populations that face similar challenges globally (i.e. Roma, Indigenous populations, African American, among others.). In parallel to developing
interdisciplinary successful educational actions in schools and learning communities, we will explore paradigms, principles and practices.

* RecerCaixa
recercaixa
Proyecto: La transferencia del aprendizaje en el contexto de las prácticas laborales. La Formación Profesional en cooperación con la Universidad y la Empresa.
Perteneciente a la Convocatoria RecerCaixa y coordinado por el Dr. Manel Fandos Garrido, del ICE de la URV. Ver: http://www.ice.urv.cat/blog/practiqueslaborals/

*Revista Formación XXI

Captura de pantalla 2013-06-15 a la(s) 10.48.27

*Revista de Formación y Empleo

* Grupo CIFO: Congreso Internacional de Formación para el Trabajo (Formación para el trabajo en tiempo de crisis)

Captura de pantalla 2013-06-15 a la(s) 10.53.15

 

* En la evaluación Institucional de la URV en 2014 ha obtenido las siguientes puntuaciónes:

Nivell d’Ocupació de PIF dels Grups -­ Provisional (Any 2014): Taula Específica

Captura de pantalla 2014-07-25 a la(s) 12.03.20

* Por otra parte y por Resolución de 8 de julio de 2014, se ha concedido al Grupo, esta vez con Maite Novo como Investigadora Principal, una ayuda para el proyecto presentado  (Código 2014 ARMIF 00042)

* CIDUI (Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación). Tarragona 2, 3 y 4 de julio de 2014. http://cidui.org

Captura de pantalla 2014-07-22 a la(s) 18.57.38

* CIMIE (http://amieedu.org/cimie/) Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa.

Captura de pantalla 2014-07-22 a la(s) 19.00.50